FAQ

BESTÄLLNING

Jag har inte fått min orderbekräftelse

Känner du dig tveksam om din order har gått igenom, kontakta gärna oss via mail [email protected], så hjälper vi dig att söka efter din beställning.
Det kan hända du har angett felaktig mail adress. 

Hur vet jag att min order har gått igenom?

När vi har tagit emot din beställning får du en orderbekräftelse av oss via e-post.
Om du inte mottagit någon orderbekräftelse så beror det oftast på att din mailadress är felstavad eller ogiltig. Kontakta gärna kundtjänst så hjälper vi dig.

Vad kostar frakten?

Frakten kostar 59 kr. Fri frakt på ordrar över 500 kr.
Väljer du tjänsten hempaket är fraktavgiften 89 kr.

Kan jag lägga till/byta varor på min order som redan är gjord?

Efter att en order är godkänd kan vi tyvärr inte lägga till fler varor inom samma köp. Har du missat att köpa en vara, kontaka oss i sådana fall kan vi möjligtvis ordna att du undviker ytterligare en fraktkostnad.
Vi skickar dessutom alla dina beställda varor i samma paket så att du endast behöver besöka ditt ombud en gång. Det är dock viktigt att du kontaktar oss väldigt snabbt för att vi ska hinna med detta eftersom vi packar ordrar allt eftersom de kommer in. 
Skicka ett e-mail till vår kundservice på [email protected] eller Kontakta oss Här. Vi bekräftar när/om ändringen har kunnat göras.

BETALNING

Vilka olika betalningsätt finns det?

Med Klarna Checkout kan du som kund betala via kort, direktbetalning, faktura och delbetalning.

Kortbetalning: Du kan välja att betala med kort (Visa, MasterCard). Vid kortbetalning reserveras summan på ditt bankkonto då du lägger en beställning.
Summan debiteras först när vi packar och skickar dina varor, alternativt när vi packar dem inför avhämtning.

Faktura: När vi skickar din order får du en faktura på din e-postadress. Du har 14 dagar på dig att betala och det tillkommer ingen fakturaavgift.
Om du har några frågor angående din faktura är du välkommen att kontakta Klarna på 08-120 12010 eller gå in på https://klarna.com/sv/kundservice.
Utöver det kan du se dina köp och fakturor på https://my.klarna.com/se/sv/login eller via Klarnas app. 

Varför kan jag inte handla mot faktura?

Om inte ditt köp godkänns när du väljer faktura beror det på att Klarna inte för närvarande kan erbjuda dig som kund att handla på faktura. Anledningen till det kan vara många.
Här är ett par exempel på olika anledningar:

  • För att köpa mot faktura krävs det att du är över 18 år.
  • Adressen du angivit är felaktig, vid betalning mot faktura godkännes endast folkbokförd adress.
  • Du har överskridit din maximala kreditgräns.
  • Du har kanske angett ett felaktig personnummer (tänk på att personnumret kontrolleras mot den adress du är folkbokförd på. Dessa två måste alltså matchas för att fakturaköpet skall gå igenom).

Betalningsalternativen som erbjuds istället är kort eller direktbetalning. Om du vill få mer information om varför du nekades att handla på faktura, så kan du kontakta Klarna på 08-120 120 10 eller via https://www.klarna.com/se/kundservice

Varför går inte min betalning med kort igenom?

Det kan bero på att ditt bankkort är spärrat för e-handel. Vissa banker har den funktionen.
Kontakta din bank för att häva säkerhetsspärren. Tänk också på att du behöver ha din bankdosa, personliga kod eller mobil Bank-ID tillgänglig när du betalar med kort i vår nätbutik.

Jag har inte fått min faktura?

Du kan ha angivit fel e-postadress, eller så har fakturan hamnat i skräpposten i din e-post. Det kan också bero på din dators säkerhetsinställningar.
För att hitta fakturan kan du söka efter den på Klarnas hemsida i Mitt Klarna: https://my.klarna.com eller i Klarnas app. 
Hittar du inte fakturan hänvisar vi dig till Klarnas kundservice på 08-120 120 10 eller via https://www.klarna.com/se/kundservice

Var är mitt kvitto?

Du får en orderbekräftelse av oss via e-post som fungerar både som kvitto och garantibevis.
Har du tappat bort eller ej mottagit din orderbekräftelse vänligen kontakta vår kundtjänst på [email protected] så hjälper vi dig vidare.

Vad betyder Checkout? / Varför kommer mina uppgifter upp automatiskt vid köp?

Klarna Checkout är en betalningslösning som gör det smidigare för våra kunder att genomföra sina köp via nätet. Första gången du gör ett köp via Klarna fyller du i din e-postadress, postnummer och sedan personnummer.
Efter detta hämtar kassan din resterande information såsom folkbokföringsadress.

Nästa gång du vill handla via vår webbshop, kommer Klarnas kassa att känna igen dig och hämta alla uppgifter automatiskt. Uppgifterna lagras inte i M Sweden Botanics system, utan de finns i din egen dator, mobil eller surfplatta.
Exempelvis har du handlat via mobilen och handlar igen via mobilen har uppgifterna alltså lagrats i din mobil. Du kan ta bort uppgifterna i din dator genom att rensa ditt cache-minne.
För att undvika att t.ex familjemedlemmar handlar via din Checkout rekommenderar vi er att ha olika inloggningar på datorn eller surfplattan.
Har du fler funderingar är du såklart varmt välkommen att återkomma med dessa genom att maila vår kundtjänst [email protected]

LEVERANS

Vad har ni för leveranstid? 

Paketet skickas oftast samma dag eller dagen därpå, därefter levereras paketet mellan 1-3 dagar.

När skickas min beställning?

Beställningar som görs innan kl 14.00 skickas samma dag.
Därefter tar leveransen 1-3 arbetsdagar beroende på var i landet ordern ska skickas till.

Vad betyder de olika leveranssätten?

  • PostNord: Ordern skickas via Posten till ditt närmaste Postombud i mån av plats eller i brevlådan. Ifall paketet hamnar hos ombudet så får du ett SMS eller brevavi att ditt paket finns klart för upphämtning. 
  • Postnord Hemleverans: Paketet skickat direkt hem till dig. När din försändelse är klar för leverans får du avisering via sms, mejl eller i Postnord App.
    Därefter kan du göra leveransval(tid och dag) för ditt paket antingen på webbsidan eller i appen. 
  • Hämtning i lager: Du kan välja att hämta ditt paket i vårt lager, beläget i Malmö, kostnadsfritt. Läs mer här.

Jag har inte fått någon avisering, hur hämtar jag ut min beställning?

Kontakta vår kundtjänst på [email protected] för att få reda på det spårningsnummer du behöver för att hämta ut ditt paket.
Medtag alltid legitimation då du hämtar ut paketet hos ombudet

 

ÅNGERRÄTT OCH GARANTI

Hur returnerar jag min vara/mina varor?

Du har 14 dagars ångerrätt samt 365 dagars öppet köp från den dagen du har mottagit din vara. Varan ska vara i fint och säljbart skick då den återkommer till oss.
KidsDreamStore.se åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.
Om din retur kommer bort på väg tillbaka till oss, ersätter vi inte den förlorade varan. Spara det kvitto ni erhåller hos ombudet vid retur.

RETURINSTRUKTIONER FÖR ÅNGERRÄTT:

Informera oss alltid via mail eller vårt kontaktformulär när du vill returnera en vara. 
Varan ska skickas väl emballerad i fint skick och i oöppnad originalkartong,​ vi rekommenderar alltid att returen ska skickas spårbart.
Se adress till KidsDreamStore.se lager nedan. Läs mer här 

Om du önskar att vi ska sända dig en fraktsedel, kan vi göra detta via mail eller per post. Kontakta kundservice för att få kostnadsförslag, du debiteras då för retursedeln, vilket korrigeras i din faktura.
Har du redan genomfört betalningen så ordnar vi korrigeringen via Klarna.

Hur gör jag om jag har fått fel vara?

Har du fått fel artikel skickad till dig eller om varan inte är i förväntat skick kontaktar du vår kundservice på [email protected], gärna med en beskrivning på felet samt bild/videoklipp.

 

Önskar du byta en vara? 

Vi erbjuder returfrakt till självkostnadspris, kontakta kundtjänst för en fraktetikett samt kostnad. Bytet gäller i 7 dagar efter det att du mottagit ditt paket. Vid byte ska varan skickas i originalskick.
Varan ska vara oanvänd.                          

En produkt jag köpte är nu är prissänkt, kan jag få tillbaka mellanskillnaden?

Tyvärr är det inte möjligt för oss att betala tillbaka mellanskillnaden på varor där priset på varan har minskat.

Mitt paket är transportskadad, hur går jag tillväga?

Vid mottagandet av varan är det viktigt att anmärka på skador på det yttre emballaget. För att hantera ärendet korrekt behöver du spara emballaget och adresslappen.
Anmäl alltid transportskador inom 1-2 dagar efter att paketet har hämtats ut, eftersom det är då vi kan reklamera skadan till speditör. 

0
    0
    Varukorg
    Varukorgen är tomTill shop